چرا خودارضایی سالم است

خودارضایی یک فعالیت جنسی رایج است، یعنی خودارضایی می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد، مانند تسکین درد، کاهش استرس، کاهش خطر عفونت مثانه و جلوگیری از بیماری پروستات.

نویسنده: کارینا رهبرگ
معاینه پزشکی تخصصی: دکتر پزشکی یوخن هندل

خودارضایی

فواید سلامتی خودارضایی

خانه به دوش – خودارضایی تقریباً در تمام گروه های سنی – از نوجوانان تا افراد مسن انجام می شود. یک نظرسنجی نشان داد که نزدیک به ۶۰ درصد از بزرگسالان ۱ تا ۱۰ بار در ماه خودارضایی می کنند. ۲۶ درصد دیگر ۱۱ تا بیش از ۳۰ برابر (۱) . مردان بیشتر از زنان.

زمانی گفته می شد که خودارضایی می تواند عواقب بدی داشته باشد، مانند ایجاد جوش ها یا نابینا شدن شما. خوشبختانه آن روزها به پایان رسیده است. اکنون می دانیم که خودارضایی برای مردان و زنان بسیار سالم است:

خودارضایی استرس را از بین می برد، خلق و خو را بهبود می بخشد و شما را شاد می کند،
درد را تسکین می دهد، به عنوان مثال. ب- سردرد اثر آرامش بخش دارد و می تواند به عنوان مثال. ب- تسکین دردهای قاعدگی، به شما اجازه می دهد بهتر بخوابید، ممکن است از عفونت مثانه و بی اختیاری ادرار جلوگیری کند، رابطه جنسی با شریک زندگی خود را بهبود می بخشد و با بیماری های پروستات مقابله می کند.
خودارضایی استرس را از بین می برد و شما را خوشحال می کند
خودارضایی یک جزء عالی در مدیریت استرس است و می توان آن را به عنوان یک روش آرام سازی بسیار خوب توصیف کرد. هنگام خودارضایی، مرکز پاداش در مغز فعال می شود و انتقال دهنده عصبی مربوطه دوپامین تولید می شود. سروتونین – هورمون شادی – نیز ترشح می شود. این دو ماده با هم احساسات خوب و خلق و خوی عالی را تضمین می کنند. نگرانی‌ها، ترس‌ها و حتی دردها به طور فزاینده‌ای در پس‌زمینه قرار می‌گیرند.

در طول ارگاسم، اندورفین (به بخش بعدی مراجعه کنید) و هورمون اکسی توسین نیز ترشح می شود. دومی به عنوان هورمون نوازش یا پیوند نیز شناخته می شود زیرا باعث ایجاد احساسات قوی ارتباط (از جمله با خودتان)، اعتماد، اطمینان و شادی می شود. در عین حال، این هورمون سطح هورمون استرس (کورتیزول) را کاهش می دهد (۵).

افرادی که به راحتی تحت استرس قرار می گیرند اغلب بسیار خودانتقادگر هستند و اغلب اعتماد به نفس پایینی دارند. خودارضایی منظم می تواند به شما کمک کند قدردانی و عشق بیشتری به خود نشان دهید.

یک مطالعه نشان داد که زنانی که در طول خودارضایی به ارگاسم می‌رسند، عزت نفس بالاتری دارند و حتی رضایت کلی جنسی بیشتری دارند .

خودارضایی می تواند درد را تسکین دهد

درد می تواند بسیار ناتوان کننده باشد، به خصوص درد مزمن. هنگام خودارضایی یا ارگاسم، علاوه بر مواد شاداب کننده دوپامین و سروتونین، اندورفین (افیون های خود بدن) ترشح می شود که اثر تسکین دهنده درد دارد. آنها به گیرنده های مواد افیونی در مغز متصل می شوند و بنابراین درک درد را تغییر می دهند.

اینها همان اندورفین‌هایی هستند که حتی پس از فعالیت‌های ورزشی فشرده شما را به شدت خوشحال می‌کنند و می‌توانند منجر به به اصطلاح دونده‌های زیاد شوند – احساس سرخوشی پس از دویدن‌های فشرده طولانی یا کوتاه. احساس می‌کنید شناور هستید، می‌خواهید بیشتر و بیشتر بدوید و فقط وقتی به خانه می‌رسید متوجه می‌شوید که پاهایتان پر از تاول است که به لطف اندورفین‌ها در طول دویدن مشخص نبود.

به نظر می رسد که خودارضایی منظم راه آسان تری برای افزایش اندروفین شما باشد و در نتیجه از تمام نگرانی ها و دردها فاصله بگیرید.

خودارضایی برای دردهای قاعدگی

خواص تسکین درد ارگاسم همچنین می تواند گرفتگی عضلات را آرام کند و به عنوان مثال درد قاعدگی و در برخی موارد سردرد را بهبود بخشد. بنابراین قبل از اینکه برای این نوع مشکلات به مسکن‌ها متوسل شوید، خودتان را راحت کنید – اگر در خانه هستید – و ارگاسم را تجربه کنید.

البته، ارگاسم نباید خودساخته باشد. شما می توانید در هر زمان شریک خود را برای پیوستن دعوت کنید. بنابراین مهم نیست که ارگاسم چگونه اتفاق می افتد – چه از طریق خودارضایی یا با شریک زندگی شما – نکته اصلی این است که اصلاً اتفاق می افتد.

در طول ارگاسم، عضلات رحم منقبض می‌شوند، گردش خون بهبود می‌یابد، و اندورفین‌های تسکین‌دهنده درد باعث آرامش و سرخوشی می‌شوند – همه با هم آن گرفتگی‌های آزاردهنده قاعدگی را تسکین می‌دهند.

به جای مصرف قرص های سردرد، خودارضایی کنید
در یک مطالعه (۱۱)، ۶۰ درصد از مبتلایان به میگرن که مورد بررسی قرار گرفتند، گزارش دادند که اگر در طول آن ارگاسم داشته باشند، میگرن آنها به طور قابل توجهی بهتر می شود یا به طور کامل ناپدید می شود. فعالیت های جنسی در ۳۳ درصد بدتر شد

سردرد

در سردردهای خوشه ای، رابطه جنسی درد را در ۳۷ درصد بیماران بهبود بخشید، در حالی که در ۵۰ درصد آن را بدتر کرد. به ویژه مردان گزارش دادند که از فعالیت جنسی برای درمان سردرد استفاده می کردند. بنابراین در اینجا مهم است که به صورت جداگانه پیش بروید و کاری را انجام دهید که در هر مورد فردی بهترین کار را دارد.

خودارضایی می تواند به مشکلات خواب کمک کند

خودارضایی سطح هورمون های آرامش بخش (اکسی توسین و پرولاکتین) را افزایش می دهد و بنابراین در کمک به خوابیدن در شب بسیار خوب است – این همان چیزی است که Barmer Wechselkasse، یکی از بزرگترین شرکت های بیمه سلامت آلمان، به بیمه شدگان خود در فیس بوک پیشنهاد کرد. در پایان جولای ۲۰۱۹. اگر بی خوابی دارید، باید به سادگی به خودتان کمک کنید و خواب به طور طبیعی حل می شود (۳).

آنها احتمالاً به نتایج یک مطالعه از (ترویج خواب) اشاره می‌کردند، که آنچه را همه از مدت‌ها پیش از تجربه خود می‌دانستند، تأیید می‌کردند: رابطه جنسی قبل از رفتن به رختخواب کیفیت خواب را افزایش می‌دهد و زمان لازم برای به خواب رفتن را کوتاه می‌کند – صرف نظر از اینکه آیا شما با همسرتان رابطه جنسی داشته یا خودارضایی کرده است.

محققان دانشگاه مرکزی کوئینزلند استرالیا نوشتند که فعالیت جنسی باید کمی قبل از خواب به عنوان یک استراتژی جدید برای بهبود خواب توصیه شود.

خودارضایی و عفونت مثانه

همچنین گفته می شود که خودارضایی منظم در برابر بی اختیاری ادرار و عفونت مثانه محافظت می کند. این ماهیچه های کف لگن را در زنان تمرین می دهد – و عضلات قوی کف لگن از بی اختیاری ادرار و احتمالاً عفونت مثانه جلوگیری می کند.

این بیانیه در سال ۲۰۱۳ توسط محقق آمریکایی کوپر و همکارش Santella منتشر شد، اما در حال حاضر با مطالعات قابل اثبات نیست (۱۳).

بهبود سندرم پای بی قرار با خودارضایی
در نامه‌ای به سردبیر مجله Sleep Medicine در سال ۲۰۱۱، محققان دانشگاه فدرال سائوپائولو (۱۰) در مورد مردی ۴۱ ساله با سندرم شدید پاهای بی‌قرار (RLS) نوشتند که به مدت ۱۰ سال وجود داشته است. به طور کلی می‌توانست بدون دارو بخوابد که قبلاً خودارضایی یا آمیزش جنسی داشته است.

گزارش های فردی دیگر نیز همین اثر را توصیف می کنند. با این حال، تجربیات متناقضی نیز وجود دارد که نشان می دهد فعالیت های جنسی یا ارگاسم علائم RLS را بدتر می کند، بنابراین باید امتحان کنید که متعلق به کدام گروه هستید.

خودارضایی با پروستاتیت باکتریال

پروستاتیت باکتریال التهاب پروستات بدون دخالت باکتری است. شما دلیل آن را نمی دانید و مطمئن نیستید که آیا مشکل در واقع پروستات است یا بهتر بگوییم تحریک عصبی یا مشکل مثانه است. اغلب به آن سندرم درد مزمن لگن گفته می شود، زیرا با درد یا احساس فشار در شکم، خون در ادرار و مایع منی، و همچنین با اختلالات میل جنسی و قدرت همراه است.

مورد دوم تعجب آور نیست، زیرا انزال با درد در سندرم درد مزمن لگن همراه است.

با این وجود، یک مطالعه ترکی (۹) قبلاً چگونگی تأثیر فراوانی انزال بر بیماری را بررسی کرده است. شرکت کنندگان ۲۸ مرد مجرد مبتلا به پروستاتیت باکتریال بودند. آنها قبلا از خودارضایی پرهیز کرده بودند و همچنین به دلایل مختلف از داشتن رابطه جنسی خارج از ازدواج خودداری کردند. فرکانس انزال به همان نسبت کم بود.

برای معاینه، از آنها خواسته شد که حداقل دو بار در هفته به مدت شش ماه به طور منظم خودارضایی کنند. فقط ۱۸ نفر در واقع از این توصیه پیروی کردند. در نتیجه، ۲ نفر از آنها کاملاً عاری از علائم شدند، ۶ نفر بهبود قابل توجهی در علائم خود گزارش کردند، ۶ نفر دیگر بهبود متوسطی را گزارش کردند و در ۴ بیمار هیچ چیز تغییر نکرده بود.

۷ بیمار کمتر از حد توصیه شده خودارضایی کرده بودند. با این وجود، ۳ بهبود قابل توجهی را تجربه کردند. با این حال، سه شرکت کننده که به جز انزال شبانه اصلاً انزال نکرده بودند، احساس بدتری داشتند.

برای پروستات و بیماری های ناحیه لگن، خودارضایی بدیهی است که ابزار مفیدی است که باید حتما آن را امتحان کنید – همچنین در مورد سرطان پروستات، که احتمالاً می توان با کمک انزال منظم از آن جلوگیری کرد.

خودارضایی و سرطان پروستات

در گذشته، مطالعات مختلف به ارتباط احتمالی بین خودارضایی یا دفعات انزال و سرطان پروستات پرداخته‌اند. برای مثال، در یک مرور (۲)، تمام مطالعات مرتبط موجود تا آن تاریخ مورد بررسی قرار گرفتند.

مشخص شد که اگرچه نتایج یکسان نبود، اما در ۷ مطالعه از ۱۶ مطالعه، خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که بیشتر انزال داشتند، کاهش می‌یابد، صرف نظر از اینکه آن را از طریق خودارضایی، آمیزش جنسی یا انزال شبانه تجربه کرده‌اند.

در یک مطالعه کوچک با ۲۵ آزمودنی نشان داده شد که سطح PSA (یک نشانگر برای سرطان پروستات) طی ۲۴ ساعت پس از انزال در ۶۵ درصد از شرکت کنندگان به شدت کاهش یافت (۱۲)، اثری که چهار روز بعد دیگر مشاهده نشد، که ممکن است نشان دهد که انزال حداقل یک بار در روز ایده آل است.

اثر محافظتی انزال در برابر سرطان به شرح زیر توضیح داده می شود: انزال منظم از تجمع مواد سرطان زا در پروستات جلوگیری می کند. همچنین اعتقاد بر این است که انزال های مکرر منجر به تولید سطوح درمانی برخی از مواد می شود که می تواند از سرطان محافظت کند.

بنابراین خودارضایی یک روش عملی و رایگان برای اطمینان از انزال منظم است – حتی اگر شریک زندگی وجود نداشته باشد یا هر روز آن را دوست نداشته باشد.

گاهی اوقات بهتر از رابطه جنسی با همسرتان است

در برخی موارد، در واقع بهتر است خودارضایی کنید. هرکسی که از رابطه خود ناراضی است، رضایت جنسی را تجربه نمی کند، مجبور به انجام اعمال جنسی است که اصلا دوست ندارد یا حتی از بارداری ناخواسته یا بیماری های مقاربتی در حین رابطه جنسی با شریک زندگی خود می ترسد، مطمئنا از رابطه جنسی لذت نخواهد برد. ارگاسم نداشته باشید و از اثرات آرامش بخش توصیف شده لذت نبرید. برعکس، در این موارد رابطه جنسی استرس زاتر است. خودارضایی منظم می تواند یک راه حل شفابخش و متعادل کننده در اینجا باشد – علاوه بر جدا شدن سریع از شریک نامناسب.

به لطف خودارضایی: رابطه جنسی بهتر با همسرتان

اما حتی برای افرادی که در یک رابطه شاد زندگی می کنند، خودارضایی منظم تابو نیست. گفته می شود که اگر زوجین به طور مکرر به تنهایی خودارضایی کنند، تأثیر بسیار مثبتی بر رابطه جنسی با شریک زندگی شما خواهد داشت.

قابل درک است، زیرا خودارضایی به این معنی است که شما بدن خود و واکنش های آن را بسیار بهتر می شناسید و بنابراین دقیقاً می دانید که چگونه می توانید بهترین لذت را از خود ببرید و البته، چگونه شریک زندگی تان می تواند به شما لذت بدهد.

از سوی دیگر، کسانی که عموماً خودارضایی نمی‌کنند، اغلب انتظار دارند که شریک زندگی‌شان دقیقاً بداند چگونه طرف مقابل را لمس کند تا به او احساسات خوشایند و ارگاسم بدهد – که اغلب اوقات با شکست مواجه می‌شود.

برای مثال، مطالعه دیگری (۶)، نشان داد که زنان متاهلی که به طور منظم خودارضایی می‌کنند، ارگاسم بیشتری را تجربه می‌کنند، لذت بیشتری دارند و عزت نفس بالاتری دارند و از زندگی عاشقانه زناشویی خود نسبت به زنانی که خودارضایی نمی‌کنند، خوشحال‌تر هستند.

خودارضایی در دوران بارداری

میل جنسی بسیاری از زنان به خصوص در سه ماهه دوم بارداری افزایش می‌یابد، زیرا وضعیت هورمونی جدید، ناحیه تناسلی با خون بیشتری را تضمین می‌کند، تولید ترشحات واژن را بهبود می‌بخشد و نوک پستان‌های حساس‌تر را تضمین می‌کند – که همه اینها پیش نیازی برای رسیدن به ارگاسم آسان‌تر از همیشه هستند. .

گفته می شود که ویبراتور فوق العاده سالم است و هر دو رابطه جنسی با شریک زندگی و البته خودارضایی امکان پذیر است. حتی در یک بارداری پرخطر، زمانی که رابطه جنسی با همسرتان ایده آل یا حتی ممنوع نیست، خودارضایی اغلب می تواند راهی عالی برای احساس بهتر باشد. زیرا نه تنها میل جنسی را ارضا می کند، بلکه به کاهش برخی از علائم معمول بارداری نیز کمک می کند.

کمردرد کمتر می شود و تنش فروکش می کند. به طور کلی، اندورفین ها به زن احساس بهتری می دهند – و از آنجایی که به نوزاد نیز می رسند، کودک نیز خوشحال و شاد می شود.

در طول یا بعد از ارگاسم، معده شما ممکن است سفت شود و ممکن است گرفتگی خفیف را تجربه کنید. هر دو معمولاً کاملاً بی ضرر هستند و به سرعت از بین می روند. با این حال، اگر گرفتگی عضلات ادامه پیدا کرد و ممکن است شدیدتر شود، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

به خصوص اگر بارداری پرخطری دارید، باید در مورد خودارضایی نیز با او صحبت کنید. در برخی موارد (به عنوان مثال جفت سرراهی یا خونریزی) او توصیه می کند که از آن جلوگیری کنید.

از اسباب‌بازی‌های جنسی در دوران بارداری – اگر اصلاً استفاده کنید – بسیار با احتیاط استفاده کنید، برای جلوگیری از عفونت، به مواد سازگار و رعایت دقیق‌ترین نکات بهداشتی توجه کنید.

 

اگر زیاد خودارضایی می کنید

بنابراین خودارضایی همانطور که اغلب در گذشته ادعا می شد مضر نیست، بلکه یک چیز طبیعی، آرامش بخش و سالم است.

فعالیت. با این حال، خودارضایی بیش از حد بیمارگونه است و می تواند مشکل ساز شود، به عنوان مثال. ب. اگر به طور ناگهانی ترجیح می دهید به جای درگیر شدن با شریک زندگی خود به خودارضایی بپردازید یا اگر فعالیت های روزمره (شغل، مدرسه، قرار ملاقات ها، دعوت ها) قطع یا لغو شود، این امر می تواند بر رابطه تأثیر بگذارد زیرا ترجیح می دهید زمان خود را صرف خودارضایی کنید.

در این صورت بهتر است موضوع را با پزشک خانواده خود در میان بگذارید یا به مرکز مشاوره ترک اعتیاد مراجعه کنید. اگر می‌خواهید ابتدا خودتان مشکل را حل کنید، می‌توانید با یک فعالیت جایگزین ورزش – چه ورزش‌های استقامتی و چه تمرینات قدرتی – بهترین روش برای کاهش انرژی اضافی (جنسی) باشد.

سلامتی خود را با خودارضایی بهبود بخشید

خودارضایی فواید سلامتی متعددی دارد، به طوری که خودارضایی منظم را می توان در فهرست مفاهیم کل نگر گنجاند – به ویژه برای مشکلات اندام های جنسی یا عملکرد جنسی، بلکه برای استرس مزمن یا اعتماد به نفس پایین.

چیزی که بسیار کاربردی است این است که نیازی به افراد دیگر ندارید یا برای خودارضایی از خانه خارج می شوید، هیچ هزینه ای ندارد و نیازی به لوازم جانبی ندارد. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، اکنون باید آن را امتحان کنید!

با این حال، اگر فقط خودارضایی (اغلب) به این دلیل است که شریک زندگی شما کمتر و کمتر میل به رابطه جنسی دارد، دلایل و دلایل احتمالی آن را در اینجا پیدا خواهید کرد: عدم تمایل به رابطه جنسی – چه باید کرد؟

اگر شما مردی هستید که دیگر تمایلی به رابطه جنسی یا خودارضایی ندارید و فکر می‌کنید که سطح پایین تستوسترون می‌تواند باعث افزایش سطح تستوسترون شود، در اینجا اقدامات طبیعی وجود دارد که می‌تواند به شما در افزایش سطح تستوسترون کمک کند: چگونه سطح تستوسترون را به طور طبیعی افزایش دهید.

ما در حال حاضر بیش از ۲۷۰۰ مقاله در مورد موضوعات متعدد مربوط به سلامت، تغذیه و درمان طبیعی در پورتال مرکز سلامت خود منتشر کرده ایم. اگر وقت و تمایل دارید، خوشحال می‌شویم در مورد پورتال ما در Trustpilot از شما بشنویم.

یادداشت مهم
این مقاله بر اساس مطالعات فعلی (در زمان انتشار) نوشته شده است و توسط متخصصان پزشکی بررسی شده است، اما ممکن است برای خود تشخیصی یا خود درمانی استفاده نشود و جایگزین مراجعه به پزشک شما نمی شود. بنابراین، همیشه هر اقدامی (چه از این مقاله یا مقاله دیگر ما) را ابتدا با پزشک خود در میان بگذارید.

آموزش از راه دور برای تبدیل شدن به یک متخصص تغذیه کل نگر
آیا به مواد غذایی ما علاقه مند هستید و می خواهید بدانید که چگونه مواد مغذی و مواد حیاتی بر بدن تأثیر می گذارند؟ آیا می خواهید یک زندگی سالم برای خود، خانواده و اطرافیانتان داشته باشید؟ متخصصان تغذیه محبوب هستند – اما جنبه کل نگری که برای سلامت پایدار مورد نیاز است اغلب هنگام مشاوره فراموش می شود.

در آکادمی طبیعت درمانی، در مورد ارتباط بین سبک زندگی و رژیم غذایی و سلامت جسمی و روانی خود بیاموزید.

در دوره آموزش از راه دور در آکادمی طبیعت درمانی، شما در حدود ۱۶ ماه یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید از طریق رژیم غذایی خود بر سلامت خود تأثیر بگذارید و بنابراین پایه و اساس یک زندگی سالم و شاد را پی ریزی کنید. درخواست بروشور اطلاعات رایگان >

این آموزش به من این فرصت را می دهد تا مسئولیت کامل خود، بدن و سلامتی را بر عهده بگیرم و خانواده و اطرافیانم نیز از محتوای ارزشمند بهره مند شوند.
رامونا، فارغ التحصیل

Check Also

بارداری

۷ نکته برای سریعتر باردار شدن

شما آماده باردار شدن هستید. اکنون. زمانی که برای تشکیل خانواده آماده شدید، انتظار آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *