بیوگرافی کامل “برد پیت” بازیگر معروف آمریکایی/ تمام فیلم های برد پیت

بیوگرافی برد پیت (ویلیام بردلی پیت) بازیگر معروف آمریکایی له همراه جوایز و فیلم هایی که بازی کرده است را در ادامه می خوانید.

آنجلیا جولی و برد پیت
(۱۹۶۳/۱۲/۱۸ – متولد)

برد پیت
بازیگر آمریکایی
یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود.
فیلم: هفت، باشگاه مبارزه …

جوایز: اسکار، گلدن گلوب، بفتا…

والدین: جین اتا هیلهاوس و ویلیام آلوین پیت

همسران: جنیفر آنیستون ، آنجلینا جولی

فرزندان: مدوکس چیوان (۲۰۰۱، به فرزندخواندگی)، پکس تین (۲۰۰۳، به فرزندخواندگی)، زاهارا مارلی (۲۰۰۵، به فرزندخواندگی)، شیلو نوول (۲۰۰۶)، ناکس لئون (۲۰۰۸)، ویوین مارچلین (۲۰۰۸)

نام: ویلیام بردلی پیت

ارتفاع: ۱.۸۰ متر

برد پیت در ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ در شاونی، اوکلاهما، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد.

خانواده
پسر جین اتا هیلهاوس و ویلیام آلوین پیت، مدیر یک شرکت حمل و نقل.

خانواده به اسپرینگفیلد، میسوری نقل مکان کردند، جایی که او با خواهر و برادرهای کوچکترش، داگ (متولد ۱۹۶۶) و جولی نیل (متولد ۱۹۶۹) در آنجا زندگی کردند. او در خانواده ای بسیار مذهبی بزرگ شد، اگرچه خود را بین آگنوستیک و بی خدایی اعلام کرد.

برد پیت

دوران تحصیل
او به دبیرستان کیکاپو رفت و در تیم‌های گلف، شنا و تنیس حضور داشت. او در مناظره های مدرسه و موزیکال شرکت می کرد. او بعداً در سال ۱۹۸۲ در دانشگاه میسوری ثبت نام کرد و در رشته طراحی گرافیک و روزنامه نگاری تحصیل کرد.

مرغ روانی
با نزدیک شدن به فارغ التحصیلی، دو هفته قبل از گرفتن مدرک، کالج را ترک کرد و با ۳۲۵ دلار در جیب به لس آنجلس رفت، جایی که در کلاس های بازیگری شرکت کرد و برای رستوران El pollo loco با لیموزین رانندگی کرد و مانند یک مرغ غول پیکر لباس پوشید. هفت ماه طول کشید تا یک نماینده پیدا شود.

بازیگر
در سال ۱۹۸۷ در دالاس و دیگری در مجموعه تلویزیونی ۲۱ جامپ استریت شرکت کرد.

در سال ۱۹۹۱ او نقشی را بازی کرد که او را در فیلم Thelma & Louise به شهرت رساند. زمانی که بیلی بالدوین آن را برای فیلمبرداری Backdraft رد کرد، این نقش را دریافت کرد. او بعدها در فیلم تلویزیونی Too Young to Die بازی کرد.

 

مجله People او را سکسی ترین مرد معرفی کرد.

او شروع به جلب احترام منتقدان به خاطر کارش در رودخانه ای از طریق آن می گذرد، به عنوان خون آشام در مصاحبه با خون آشام، در هفت، به عنوان محقق، یک قاتل متوالی، و بازی در نقش جفری گوینز، در ۱۲ میمون. او برای معرفی شخصیتی که بازی کرد، یک روز را در یک بیمارستان روانی در فیلادلفیا گذراند.

در جریان فیلمبرداری یکی از بهترین فیلم هایش هفت (۱۹۹۵) دستش شکست. کارگردان به جای تاخیر در فیلمبرداری، مصدومیت خود را در فیلمنامه گنجاند.

اسکار
او برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای تلما و لوئیز و گلدن گلوب برای ۱۲ میمون شد. او پس از بازی در فیلم هفت سال در تبت از ورود به چین منع شده است.

در سال ۲۰۰۱، تونی اسکات، فیلمساز، رابرت ردفورد و برد پیت را در بازی جاسوسی، یک فیلم جاسوسی که بیشتر درگیری‌های بین‌المللی، از ویتنام تا جنگ سرد را مرور می‌کند، متحد کرد.

در می ۲۰۰۴، یکی از رویدادهای جشنواره کن، نمایش خارج از رقابت، فیلم تروی (Troy) بود که در آن او در نقش آشیل بازی کرد، اثر ولفگانگ پترسن، یک فیلم پرفروش، یک فیلم حماسی با بودجه بالا. او در حین بازی در نقش تاندون آشیل خود را زخمی کرد. ماه ها لنگ می زد. در همان سال، دنباله Ocean’s Eleven، برد پیت، جورج کلونی، مت دیمون، اندی گارسیا، جولیا رابرتز و کاترین زتا جونز را گرد هم آورد که با فیلمبرداری Ocean’s 12 در اروپا لحظات فوق العاده ای را سپری کردند.

برد پیت و آنجلیا جولی

آنجلینا جولی
در سال ۲۰۰۵ در فیلم آقا و خانم اسمیت در کنار آنجلینا جولی بازی کرد. در فیلم بلند بعدی خود، پیت در کنار کیت بلانشت با کارگردانی کارگردان مکزیکی الخاندرو گونزالس ایناریتو در درام بابل (۲۰۰۶) کار کرد. این فیلم هفت نامزدی جایزه اسکار و گلدن گلوب را دریافت کرد و برنده گلدن گلوب شد. پیت نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در گلدن گلوب شد.

من همیشه با خودم در جنگ بوده ام، چه خوب چه بد».
برد پیت
تهيه كننده
مالک یک شرکت تولید، پلان بی اینترتینمنت، که برنده اسکار بهترین فیلم، The Departed (2007) را تولید کرد.

او با بازی در نقش Rusty Ryan در سال ۲۰۰۷ در فیلم Ocean’s Thirteen بازی کرد و در کار بعدی خود نقش جسی جیمز را در وسترن The Assassination of Jesse James توسط رابرت فورد ترسو بازی کرد.

حضور بعدی او فیلم کمدی سیاه Burn After Reading (2008) بود که اولین همکاری او با برادران کوئن بود. او بعداً در همان سال روی «مورد عجیب بنجامین باتن» به کارگردانی دیوید فینچر کار کرد. بازی او اولین نامزدی خود را برای جایزه انجمن بازیگران سینما و سایرین برای اسکار و گلدن گلوب، همه در رده بهترین بازیگر مرد به ارمغان آورد. این فیلم در مجموع ۱۳ نامزدی اسکار دریافت کرد و ۳۲۹ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخت.

نقش اصلی بعدی او در فیلم حرامزاده های بی آبروی کوئنتین تارانتینو بود که در جشنواره کن سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد.این فیلم با فروش ۳۱۱ میلیون دلاری در سراسر جهان به فروش رسید و نقدهای خوبی دریافت کرد.

تیکاس و چندین جایزه و نامزدی، از جمله هشت جایزه برای اسکار.

او سپس در فیلم درخت زندگی با همبازی شان پن ظاهر شد که برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن ۲۰۱۱ شد. در آن سال او در درام Moneyball که بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده بود کار کرد. نوشته شده توسط مایکل لوئیس این نمایشنامه شش نامزدی اسکار از جمله بهترین بازیگر مرد برای پیت دریافت کرد.

او در سال ۲۰۱۲ در فیلم Killing Them Softly نقش یک هیتمن را بازی کرد و در سال ۲۰۱۳ در فیلم World War Z که یک فیلم هیجانی آخرالزمانی بود بازی کرد و در ۱۲ Years a Slave یک درام تاریخی بر اساس زندگینامه خود تهیه کرد و نقش کوچکی در آن داشت. سولومون نورثاپ این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد ۹ جایزه اسکار شد که برنده سه جایزه شد.

همچنین در سال ۲۰۱۳، پیت در فیلم مشاور ریدلی اسکات بازی کرد. او در فیلم Fury در جنگ جهانی دوم بازی کرد و در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ اکران شد.

در سال ۲۰۱۵، او در سومین تلاش کارگردانی خود، کنار دریا، در کنار همسرش جولی بازی کرد، درامی عاشقانه درباره ازدواج در بحران که فیلمنامه آن را نیز نوشت. این فیلم اولین همکاری آنها بعد از آقای و خانم اسمیت بود. در سال ۲۰۱۶، او در کمدی نتفلیکس War Machine بازی کرد.

در فوریه ۲۰۱۸، اعلام شد که پیت در کنار لئوناردو دی کاپریو در فیلم روزی روزگاری در هالیوود کوئنتین تارانتینو در مورد قتل های خانواده منسون بازی خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۹، او Ad Astra را فیلمبرداری کرد که در آن نقش روی مک براید، مهندس فضایی که در جستجوی کهکشان برای پدرش با بازی تامی لی جونز بود، بازی کرد.

در ۹ فوریه ۲۰۲۰، این بازیگر اسکار خود را در رده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم روزی روزگاری… در هالیوود دریافت کرد.

او بعداً «قطار گلوله» را که یک اکشن هیجانی بود فیلم می‌کند. شهر گمشده که در آن نقش مکمل دارد و بابیلون، فیلمی که در کنار بازیگر استرالیایی مارگو رابی بازی می کند.

در سپتامبر ۲۰۲۱، اعلام شد که او دوباره با جورج کلونی در یک فیلم هیجان انگیز به نویسندگی و کارگردانی جان واتس همکاری خواهد کرد. سپس، در ۵ ژانویه ۲۰۲۲، او حضور خود را به عنوان قهرمان و تهیه کننده در فیلمی با محوریت مسابقات فرمول یک، به کارگردانی جوزف کوسینسکی، با توافقی که برای او درآمد ۳۰ میلیون دلاری به همراه داشت، تایید کرد.

زوج ها و بچه ها
او پس از رابطه با بازیگر گوئینت پالترو، در سال ۲۰۰۰ با جنیفر آنیستون بازیگر ازدواج کرد و تا ژانویه ۲۰۰۵ که به بیش از چهار سال زندگی مشترک خود پایان دادند، با هم بودند.

آنجلینا جولی بازیگر ۳۰ ساله در ۲۷ می ۲۰۰۶ در نامیبیا دختری به دنیا آورد که حاصل رابطه او با بازیگر براد پیت ۴۲ ساله بود. این زوج تصمیم گرفتند او را Shiloh Nouvel Jolie-Pitt بنامند که در زبان عبری به معنای صلح یا صلح است. آرامش آنها همچنین پدر و مادر پنج فرزند دیگر هستند: مدوکس، زاهارا، پکس، ناکس و ویوین.

پس از نه سال رابطه و شش فرزند با هم، برد پیت (۵۰) و آنجلینا جولی (۳۹) در ۲۳ آگوست ۲۰۱۴ در ملک خود، Chateau Miraval، فرانسه، در یک مراسم صمیمی در  قلعه در مقابل یک گروه از خانواده ازدواج کردند. و دوستان. شش فرزند این زوج حضور داشتند و این بزرگترین – مدوکس و پکس – بود که مادرشان را به محراب رساند. زهرا و ویوین راه اندازی شد

پس از نه سال رابطه و شش فرزند با هم، برد پیت (۵۰) و آنجلینا جولی (۳۹) در ۲۳ آگوست ۲۰۱۴ در ملک خود، Chateau Miraval، فرانسه، در یک مراسم صمیمی در نمازخانه قلعه در مقابل یک گروه از خانواده ازدواج کردند. و دوستان. شش فرزند این زوج حضور داشتند و این بزرگترین – مدوکس و پکس – بود که مادرشان را به محراب رساند. زهرا و ویوین گلبرگ های گل پرتاب کردند در حالی که شیلو و ناکس حلقه ها را حمل می کردند.

آنجلینا جولی پس از دوازده سال رابطه با براد پیت درخواست طلاق داد و دلیل آن اختلافات آشتی ناپذیر بود. جدایی رسمی در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶ رخ داد.

برد پیت و آنجلینا جولی

برد پیت و آنجلینا جولی یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین زوج‌های هالیوود به شمار می‌آیند. این دو بازیگر نه تنها به خاطر کارهای هنری خود، بلکه به خاطر رویکردهای انسان‌دوستانه، فعالیت‌های خیریه و جهش‌های غریب و زیبای زندگی عاشقانه خود نیز مورد توجه هستند.

برد پیت و آنجلینا جولی همدیگر را در مجموعه فیلم “مغزهای جنایتکار” (Mr. & Mrs. Smith) در سال ۲۰۰۴ ملاقات کردند. این فیلم به طور عمده شناخته شده به خاطر شایعه‌هایی بود که زوج آنجلینا و پیت در طول فیلمبرداری آن، عاشق یکدیگر شدند، با وجود اینکه پیت در زمان آن به همسرش آنیستون متاهل بود. پس از این فیلم، روابطشان عمیق‌تر شد و آنها در نهایت در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند.

آنجلینا جولی و برد پیت همچنین به عنوان یک زوج انسان‌دوستانه و فعال در زمینه کمک به جوامع محروم شناخته می‌شوند. آنها به طور فعال در پروژه‌های خیریه شرکت می‌کنند و به ایجاد تغییرات مثبت در زندگی افراد کم‌بضاعت و آسیب‌پذیر می‌پردازند. همچنین، آنها با تأسیس “بنیاد جولی-پیت” (Jolie-Pitt Foundation) به اهداف انسانی و خیریه‌ای اختصاص داده‌اند.

متأسفانه، پس از یک دوره زمانی ازدواج، آنها در سال ۲۰۱۶ جدایی خود را اعلام کردند. این موضوع با توجه به محبوبیت بالای آنها و تأثیرگذاری در رسانه‌ها و جوامع جهانی، بسیار پرطرفدار و توجه‌برانگیز بود. با این حال، آنها همچنان به عنوان دو نفر از بازیگران برجسته و فعالان خیریه شناخته می‌شوند که با تأثیرگذاری خود در دنیای هنر و خیریه، جایگاه خود را در صنعت سینما و جامعه جهانی حفظ کرده‌اند.

“زندگی می تواند بسیار پیچیده باشد.”
برد پیت
صدای براد پیت

تلفظ

آیا میدانستید…
اولین حضور او در فیلم نیمه تاریک ماه در سال ۱۹۸۸ بود.

خلاصه
ویلیام بردلی «براد» پیت بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است. او جوایز و نامزدی متعددی از جمله دو جایزه اسکار (به عنوان تهیه کننده و بازیگر) دریافت کرده است. پیت اولین بار با بازی در فیلم جاده ای تلما و لوئیس (۱۹۹۱) به شهرت رسید. پیت در فیلم های کالت Seven (1995) و Fight Club (1999) بازی کرد. یکی از بزرگترین موفقیت های تجاری او تروی (۲۰۰۴) بود.

برد پیت، بازیگر معروف و تاثیرگذار آمریکایی است که با بازی‌هایش در فیلم‌های متعدد، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در صنعت سینما و جامعه جهانی پیدا کند. او در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ با نقش‌های متنوع و بازی‌های استثنایی، همواره توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند.

برد پیت در دهه ۱۹۶۰ در اوکلاهما به دنیا آمد. بازیگری او از دوران دانشجویی آغاز شد و پس از آن به تدریج وارد صنعت سینما شد. او با بازی در فیلم‌های مستقل و سپس فیلم‌های بزرگتر، همیشه بازی‌هایی قابل توجه و با کیفیت ارائه می‌داد.

یکی از نقش‌های برجسته او در فیلم “تیتانیک”، که در سال ۱۹۹۷ اکران شد، بود. این فیلم با استقبال فراوان مخاطبان و برنده شدن جوایز بسیاری، او را به عنوان یک بازیگر بزرگ به یاد ماندنی نشان داد. پس از این فیلم، پیت در فیلم‌های متعددی نقش‌های متفاوتی ایفا کرد که هر کدام به نحوی موفق و جذاب بودند.

علاوه بر بازیگری، برد پیت همچنین به عنوان یک تهیه‌کننده فعال در صنعت سینما فعالیت داشته است. وی توانسته است با تولید فیلم‌هایی مانند “مونی” و “۱۲ سال بردابرده”، نشان دهد که توانایی‌های خود را در زمینه تولید هم دارد.

در کنار فعالیت‌های هنری، برد پیت همچنین به فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیریه نیز مشغول است. او به طور فعال در پروژه‌های مربوط به کمک به جامعه و محیط زیست شرکت می‌کند و تلاش می‌کند تا بهبودی در جوامع مختلف جهان برای افراد کم‌بضاعت و آسیب‌پذیر به ارمغان آورد.

به طور کلی، برد پیت یکی از بازیگران برجسته و تاثیرگذار صنعت سینما است که همواره با بازی‌هایش و فعالیت‌هایش در حوزه‌های مختلف، توانسته است نقش مهمی را در جامعه و فرهنگ جهانی ایفا کند.

جوایز
اسکار

۲۰۲۰ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – روزی روزگاری در هالیوود – برنده
۲۰۱۶ – بهترین فیلم – The Big Short – نامزد
۲۰۱۴ – بهترین فیلم – ۱۲ سال بردگی – برنده

۲۰۱۲ – بهترین بازیگر مرد – مانی بال – نامزد
۲۰۰۸ – بهترین بازیگر مرد – The Curious Case of Benjamin Button – نامزد
۱۹۹۶ – بهترین بازیگر مرد – دوازده میمون – نامزد

گلدن گلوب

۲۰۲۰ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – روزی روزگاری در هالیوود – برنده
۲۰۱۲ – بهترین بازیگر مرد – درام – مانی بال – نامزد
۲۰۰۸ – بهترین بازیگر مرد – Dr.

ma – مورد عجیب بنجامین باتن – نامزد
۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – بابل – نامزد
۱۹۹۵ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – دوازده میمون – برنده
۱۹۹۴ – بهترین بازیگر مرد – درام – Legends of Passion – نامزد

بفتا

۲۰۲۰ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – روزی روزگاری در هالیوود – برنده
۲۰۱۶ – بهترین بازیگر مرد – The Big Short – نامزد
۲۰۱۲ – بهترین فیلم – ۱۲ سال بردگی – نامزد
۲۰۱۲ – بهترین بازیگر مرد – مانی بال – نامزد
۲۰۰۹ – بهترین بازیگر مرد – The Curious Case of Benjamin Button – نامزد
۲۰۰۹ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – Burn After Reading – نامزد

انجمن بازیگران سینما

۲۰۲۰ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – روزی روزگاری در هالیوود – برنده
۲۰۱۶ – بهترین بازیگران – The Big Short – نامزد

۲۰۱۴ – بهترین گروه موسیقی – ۱۲ سال بردگی – نامزد

۲۰۱۲ – بهترین بازیگر مرد – مانی بال – نامزد
۲۰۰۹ – بهترین بازیگران – حرامزاده های بی شکوه – برنده
۲۰۰۸ – بهترین بازیگران – The Curious Case of Benjamin Button – نامزد
۲۰۰۸ – بهترین بازیگر مرد – The Curious Case of Benjamin Button – نامزد
۲۰۰۶ – بهترین بازیگران – بابل – نامزد

جشنواره بین المللی فیلم ونیز

۲۰۰۷ – جام ولپی برای بهترین بازیگر مرد – ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل – برنده

ماهواره

۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – بابل – نامزد

فیلم شناسی
گرگ ها
۲۰۲۲ بابل
قطار گلوله ۲۰۲۲
۲۰۲۲ شهر گمشده
۲۰۲۰ Ad Astra
۲۰۱۹ روزی روزگاری در هالیوود
ماشین جنگی ۲۰۱۷
۲۰۱۶ متفقین
سفر زمان ۲۰۱۶
۲۰۱۵ The Big Short
۲۰۱۵ کنار دریا
۲۰۱۴ Fury
۲۰۱۳ مشاور
۲۰۱۳ ۱۲ Years a Slave
جنگ جهانی ۲۰۱۳ Z
۲۰۱۲ Killing Them Softly
مانی بال ۲۰۱۱
۲۰۱۰ درخت زندگی
مگامایند ۲۰۱۰
۲۰۰۹ حرامزاده های بی شکوه
۲۰۰۸ Burn After Reading
۲۰۰۷ سال سگ
۲۰۰۷ ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل
۲۰۰۷ مورد عجیب بنجامین باتن
۲۰۰۷ Ocean’s Thirteen
۲۰۰۶ بابل
۲۰۰۵ آقا و خانم اسمیت
۲۰۰۴ تروی
۲۰۰۴ Ocean’s Twelve
۲۰۰۲ اعترافات یک ذهن خطرناک
۲۰۰۱ مکزیکی
بازی جاسوسی ۲۰۰۱
۲۰۰۱ Ocean’s Eleven
۲۰۰۰ قاپ
باشگاه مبارزه ۱۹۹۹
۱۹۹۸ با جو بلک آشنا شوید
۱۹۹۷ هفت سال در تبت
۱۹۹۷ The Devil’s Own
۱۹۹۷ سمت تاریک خورشید
۱۹۹۶ Sleepers
۱۹۹۵ ۱۲ میمون
۱۹۹۵ هفت
۱۹۹۴ فاور
۱۹۹۴ Legends of the Fall
۱۹۹۴ مصاحبه با خون آشام
۱۹۹۳ کالیفرنیا
عاشقانه واقعی ۱۹۹۳
۱۹۹۲ Cool World
۱۹۹۲ جانی جیر
۱۹۹۲ یک رودخانه از طریق آن می گذرد
۱۹۹۱ تلما و لوئیز
۱۹۸۹ در سراسر مسیرها
۱۹۸۹ کلاس برش
۱۹۸۹ با هم شاد باشید

Check Also

الچین سانگو بازیگر نقش دافنه

بیوگرافی الچین سانگو بازیگر زن ترکیه ای

الچین سانگو با بازی در نقش جاله در سریال “Öyle Bir Geçer Zaman ki” به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *