۵ نکته بسیار عالی برای مراقبت از پوست

خانه به دوش – سرویس زیبایی – ما هر روز سوالاتی در مورد چگونگی مراقبت از پوست خود به بهترین شکل ممکن دریافت می کنیم. بنابراین ما از متخصص مراقبت از پوست ماهر خود، Ingerid Giil، خواستیم تا پنج توصیه کلی را ارائه دهد که همه می توانند بدون توجه به نوع پوست و وضعیت پوست از آنها بهره مند شوند.

pele bonita پوست زیبا

۱. از پاک کننده – هر روز استفاده کنید
پاکسازی پوست یکی از مهمترین کارهایی است که انجام می دهیم. پاک کننده آلودگی و سبوم را از بین می برد و به جلوگیری از مسدود شدن منافذ کمک می کند، که برای جلوگیری از ناخالصی ها مهم است. تمیز کردن برای عملکرد سایر محصولات شما نیز مهم است. اگر کثیفی و سبوم را از سطح پوست پاک نکنید، سرم ها و کرم ها نیز به آن نفوذ نمی کنند و بسیاری از مواد خوب به حق خود نمی رسند. بنابراین به یاد داشته باشید که صبح و شب پوست خود را تمیز کنید.

به نظر شما زمان زیادی می برد؟ انواع مختلفی از پاک کننده ها وجود دارد، از شیر پاک کننده و تونیک کلاسیک، پاک کننده های سریع و ساده، تا ژل و موس که برای استفاده در حمام عالی هستند. گزینه ای را پیدا کنید که مناسب پوست و سبک زندگی شما باشد.

۲. لایه برداری به پوست درخشندگی و انرژی می بخشد
یک محصول مراقبت از پوست ارزشمند اما اغلب دست کم گرفته می شود لایه برداری است (که به آن لایه برداری نیز می گویند). لایه برداری به اشکال مختلف انجام می شود. سنتی ترین روش لایه برداری دانه است که سلول های مرده پوست را با شستشوی مکانیکی پوست با دانه های ریز از بین می برد. این یک روش موثر است و برای اکثر افراد مناسب است، اما اگر پوست بسیار حساس یا ملتهب دارید، مناسب نیست. لایه برداری آنزیمی و اسید میوه دو شکل دیگر هستند که بسیار خوب عمل می کنند. این محصولات بدون دانه هستند و بنابراین برای پوست ملایم هستند. آنزیم ها و اسیدهای میوه باعث می شوند پیوند بین سلول های پوست در لایه بالایی پوست ضعیف شود و سلول های مرده پوست از بین بروند.

همه انواع به ایجاد سطحی صاف‌تر پوست کمک می‌کنند، رنگ پوستی شاداب‌تر و درخشندگی بیشتری به ارمغان می‌آورند و پوست را نسبت به محصولاتی که بعد از آن استفاده می‌شوند پذیرای بیشتری می‌کنند. محصولی ستاره برای کسانی که خواهان درخشندگی و شادابی بیشتر برای پوست خود هستند و برای کسانی که دارای مواد فعال در کرم ها و سرم ها هستند که می خواهند حداکثر تاثیر را از آن داشته باشند. اینکه چند بار باید پوست خود را لایه برداری کنید بستگی به نیاز شما دارد، اما از ۱ تا ۳ بار در هفته رایج است.

۳. کرمی متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید
پوست های مختلف به چیزهای مختلفی نیاز دارند. اگر از مرطوب کننده ای استفاده می کنید که با نیازهای پوست شما سازگار نیست، ممکن است اثر کمی از کرم یا در بدترین حالت، بدتر شدن وضعیت پوست را تجربه کنید. به عنوان مثال، اکثر افراد به خصوص در فصل زمستان خشکی صورت را تجربه می کنند. این بدان معنا نیست که شما باید یک کرم چرب داشته باشید. بسیاری از افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند، برخلاف نوع پوست خشک که از نظر ژنتیکی تولید سبوم کمی دارد، عمدتاً فاقد رطوبت هستند، نه چربی. اگر کرم روغنی را انتخاب کنید، می تواند منجر به ناخالصی ها و جوش شود و پوست همچنان خشک است.

بنابراین، کرمی را انتخاب کنید که با پوست شما سازگار است و اگر مطمئن نیستید کمک بخواهید.

۴. از پوست ظریف دور چشم مراقبت کنید
پوست اطراف چشم نازک تر و شکننده تر از بقیه پوست صورت است. بنابراین، باید از آن مراقبت بیشتری نیز کرد. اگر از آرایش چشم استفاده می کنید، پاک کننده آرایش چشم سرمایه خوبی خواهد بود. این ماده برای پوست بسیار ملایم است و برای اینکه مجبور نباشید زیاد روی پوست مالیده شوید موثر است. کرم دور چشم قوام سبکی دارد و برای ارائه مراقبت های ویژه متناسب با پوست اطراف چشم ساخته شده است. اگر نگران علائم پیری هستید، محصولات و روتین های خوب سرمایه گذاری خوبی هستند، زیرا این همان جایی است که خطوط و چین و چروک ها در ابتدا ظاهر می شوند.

۵. با ضد آفتاب شلخته نباشید
بهترین دوست پوست قطعا ضد آفتاب است. نه تنها در ماه های تابستان، برای محافظت از پوست در برابر آسیب هایی که در بدترین حالت می تواند منجر به سرطان پوست شود، بلکه به عنوان یک محصول در تمام طول سال برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و رنگدانه ها نیز مفید است. اگر نگران دوری از خطوط و چین و چروک هستید یا از ایجاد رنگدانه می ترسید، کرم ضد آفتاب باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد. در تمام طول سال از کرم صورت با فاکتور محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید و در روزهایی که می دانید بیرون از خانه خواهید بود از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه های UVA که در مورد علائم پیری و رنگدانه بدترین هستند، به لایه های ابر و پنجره ها نیز نفوذ می کنند. بنابراین، اگر می خواهید پوست را جوان و انعطاف پذیر نگه دارید، همیشه از پوست با ضد آفتاب محافظت کنید.

Check Also

درمان شوره سر

با استفاده از نمک شوره سر را درمان کنید

درمان شوره سر با استفاده از نمک در این مقاله از بیتوته برای شما توضیح خواهیم داد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *