همه چیز در مورد نعناع و خواص آن

یکی از شناخته شده ترین و مورد استفاده ترین گیاهان معطر در دنیای گیاهان دارویی، آشپزی و طبیعتاً چای گیاهی است. ما در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟ نعناع.

نعناع

خانه به دوش – نعناع با طعمی کاملا تازه و تند به لطف منتول غنی از خواص متعددی برخوردار است: از ضد عفونی کننده تا هضم کننده، یک فنجان چای گیاهی نعناع خوب یک نوشداروی واقعی برای سلامتی ما است.

در این مقاله می‌خواهیم شبهات و سؤالات مربوط به آن را روشن کنیم

شما را به عنوان یکی از اصلی ترین گیاهان دارویی می توان تعریف کرد. به طور خاص، ما در مورد:

گیاه نعناع گیاهی علفی چند ساله و معطر است. اصالتاً از اروپا، اکنون در سرتاسر جهان با غلظت بیشتری در منطقه مدیترانه اروپا، آفریقا و آسیا کشت می شود.

ارتفاع ساقه از ۳۰ تا ۱۲۰ سانتی متر می رسد. برگها دارای حاشیه دندانه دار بوده و ۲ در ۲ به صورت متقابل قرار گرفته اند. گل آذین که در ماه های بهار و تابستان ظاهر می شود، در راس ساقه یا در بغل برگ های خوشه ای شکل ظاهر می شود و از گل های جمع آوری شده متعددی به رنگ صورتی روشن یا سفید تشکیل شده است. مناطق آفتابی را ترجیح می دهد و برخی گونه ها از جمله نعناع اسپیکاتا تا ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا رشد می کنند.

به همان اندازه که تشخیص نعناع از روی رایحه آن آسان است، تشخیص یک گونه از گونه دیگر به همان اندازه دشوار است. تعداد آنها به دلیل هیبریدهای حاصل از تلاقی گونه های مختلف بسیار زیاد است. انواع نعناع که معمولاً در زمینه گیاهی استفاده می شود عبارتند از: نعناع سبز یا شیرین، با طعم کم تر و بالزامیک، و نعناع فلفلی، کاملاً قوی تر، که از تلاقی با نعناع آبی و نعناع viridis به وجود می آید.

نعناع یکی از بهترین گیاهان دارویی است. همیشه به عنوان منبعی از درمان های طبیعی شناخته می شود، از زمان رومیان باستان، دارای خواص تصفیه کنندگی، گوارشی و ضد عفونی کننده است. بیایید آنها را به طور خاص ببینیم!

خواص نعناع
پس خواص نعناع چیست؟

نعناع سرشار از فلاونوئیدها، پلی فنول ها، ویتامین C و حاوی اسانس با منتول و منتون، اثرات مفید بی شماری دارد.

فهرست کردن همه آنها واقعاً دشوار خواهد بود، بنابراین، در زیر سعی کرده ایم موارد اصلی را خلاصه کنیم.

مقوی و محرک. برای تمرکز و تونیک. نعناع مطمئناً شناخته شده ترین تونیک طبیعی است. هم از نظر روانی اثرات مفیدی دارد و هم از نظر جسمی باعث افزایش تمرکز می شود و به عنوان انرژی دهنده برای بدن عمل می کند.
ضد اسپاستیک و ضد ویروسی. یک داروی طبیعی نعناع دارای فعالیت ضد اسپاسم بر روی سلول های عضلانی دستگاه گوارش و تنفس است. همچنین به دلیل خاصیت ضداحتقان و سیال کنندگی ترشحات سیستم تنفسی شناخته شده است.
ضد درد ضد میگرن و سردرد. نعناع که مطمئناً به دلیل اثر ضد درد خود شناخته شده است، یک داروی طبیعی عالی در برابر سردردهای تنشی است.
گوارشی. برای کبد و کیسه صفرا. فعالیت کبد را تقویت می کند و به عنوان یک شل کننده بر روی کیسه صفرا عمل می کند و جریان صفرا را تقویت می کند. در صورت کندی گوارش فواید دارد و با حالت تهوع مقابله می کند.
کارمیناتیو. ضد گاز روده نعناع قدرت رفع احتقان اسفنکتر مری و کاهش حجم گازهای روده را دارد و احساس نفخ معمول دوره بعد از غذا را بهبود می بخشد.
ضد عفونی کننده برای مبارزه با بوی بد دهان نعناع به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و طراوت آن برای رفع بوی بد دهان توصیه می شود و برای تصفیه حفره دهان مفید است.

موارد استفاده از نعناع
نعناع به دلیل خواص بی شماری که روی بدن دارد، ماده ای رایج در عرقیات، کمپرس ها و جوشانده ها است. برای این عملکردها، برگ های خشک شده تزریق می شود. روش های دیگر استفاده از نعناع به صورت اسانس، پودر یا تنتور مادری است.

فرآوری ما گیاه نعناع تازه را مطابق با فناوری “سرد” در معرض چرخه خشک کردن قرار می دهد، روشی که قادر به حفظ غشای سلولی دست نخورده و بنابراین طعم و عملکرد معمول گیاه تازه است.

نعناع مطمئناً به طور گسترده ای برای مصارف خارجی نیز استفاده می شود. دافع و آفت کش عالی، اسانس را می توان به عنوان یک ضد عفونی کننده بر روی نیش حشرات استفاده کرد. علاوه بر خمیردندان ها، دهان شویه ها و انواع کرم ها، در زمینه آرایشی نیز برای طراوت و پاکسازی پوست صورت استفاده می شود. این یک متحد عالی در برابر آکنه و جوش های سرسیاه در نظر گرفته می شود.

Check Also

آرتروز درد مفاصل

آرتروز و درد مفاصل: علل، علائم و درمان‌ها

خانه به دوش – آرتروز یک بیماری شایع است که با تورم و حساسیت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *