بیوگرافی رعنا آزادی‌ور

در این مطلب خانه به دوش، به بیوگرافی رعنا آزادی ور، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، می‌پردازیم. رعنا آزادی ور متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ در تهران است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۲ با فیلم مارمولک آغاز کرد. او تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی ایفای نقش کرده است.

رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور

 

نام و نام خانوادگی:  رعنا آزادی‌ور

تاریخ تولد:  ۱۷ فروردین ۱۳۶۲

محل تولد:  تهران، ایران

پیشه:  بازیگر

زمینه فعالیت:  تلویزیون، سینما و تئاتر

سال‌های فعالیت:  از ۱۳۸۲ تاکنون

قد:  ۱۷۵ سانتی‌متر

همسر:  مهدی پاکدل (ازدواج در ۱۳۹۹)

رعنا آزادی ور

  شروع فعالیت و موفقیت‌ها

 

رعنا آزادی‌ور، متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ در تهران، بازیگری حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۲ با فیلم “مارمولک” به کارگردانی کمال تبریزی آغاز کرد. او پس از یک سال دوری از سینما، در سال ۱۳۸۴ با بازی در سه فیلم به موقعیت خود در این عرصه استحکام بخشید. نخستین تجربه بازی در نقش اصلی را با فیلم “پارک وی” در سال ۱۳۸۵ به کارگردانی فریدون جیرانی و در کنار نیما شاهرخ شاهی به دست آورد.

 

  شهرت با سریال “زخم کاری”

رعنا آزادی ور، بازیگر سینما و تلویزیون، سال (۱۴۰۰-۱۴۰۲) با سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و در کنار جواد عزتی، به شهرت رسید. او پیش از این، در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی متعددی ایفای نقش کرده بود، اما «زخم کاری» نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او بود و باعث شد او به یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون تبدیل شود.

در سریال «زخم کاری»، آزادی ور در نقش «سمیرا»، همسر مالک، با بازی جواد عزتی، ایفای نقش کرد. سمیرا، زنی زیبا، فریبنده و جاه‌طلب است که نقش مهمی در پیشبرد داستان سریال دارد. آزادی ور با بازی در این نقش توانست به خوبی از پس نقش یک زن پیچیده و مرموز برآید و توانایی‌های بازیگری خود را به نمایش بگذارد.

بازی آزادی ور در نقش سمیرا با تحسین منتقدان و مخاطبان همراه شد و او برای این نقش نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی در بیست و یکمین جشن حافظ شد.

رعنا آزادی ور

  زندگی شخصی و ازدواج

ماجرای ازدواج مهدی پاکدل با رعنا آزادی ور از کجا کلید خورد؟ مهدی پاکدل یکی از بازیگران ساکت و بدون حاشیه دنیای هنر است که بار اول با فیلم آبی حمید لبخنده در سال ۷۹ به دنیای سینما راه یافت و با بازي در نقش هایی موفق راهش را در دنیای هنر هموارتر کرد. وی چندي پیش با منتشر خبر جدایی از همسرش بهنوش طباطبایی درگیر حاشیه ها شد.

سال قبل هم زمانیکه مهدی پاک دل درگیر بازي در تئاتری با حضور رعنا ازادی ور بود، عکس هایی دو نفره از این دو هنرپیشه منتشر شد. منتشر این عکسها خبر ازدواج دوباره آقای پاک دل با این خانم هنرپیشه را به راه انداخت که اما در حد همان شایعه باقی ماند.

با انتشار عکسی از مهدی پاک دل در کنار رعنا ازادی ور هنرپیشه کشورمان ماجراهایی از ازدواج دوباره آقای هنرمند را در فضای مجازي و رسانه ها به راه انداخت و سبب به وجود آمدن
حاشیه های تازه ای برای مهدی پاکدل شد.

بعضی از کاربران فضای مجازي رعایت نشدن فاصله بین آقا و خانم بازیگر در این عکس را باعث گمانه زنی هایی از ازدواج دوباره مهدی پاک دل با رعنا ازادی ور می دانند ولی این مسئله تا به اکنون مورد تائید یا تکذیب هيچکدام از این چهره هاي معروف قرار نگرفته است.

ازدواج مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور که در به صورت شایعاتی پراکنده مطرح شده بود، رسمی شد. بدین ترتیب یک زوج به زوج‌های سینمایی ایران اضافه و این دو بازیگر مطرح زندگی مشترک خود را آغاز کردند. این خبر را عاطفه رضوی، همسر حسین پاکدل (برای مهدی پاکدل) در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد. او نوشت است: “دوستتان دارم، خصوصاً در کنار هم. مبارکمان باشد”.

 

 

  جوایز و افتخارات

 

– نامزد بهترین بازیگر زن در هشتمین جشن حافظ (۱۳۸۴) برای فیلم “مارمولک”

– نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در چهاردهمین جشن سینمای ایران (۱۳۸۹) برای فیلم “درباره الی”

– برنده بهترین بازیگر زن درام در بیست و یکمین جشن حافظ (۱۴۰۰) برای سریال “زخم کاری”

– نامزد بهترین بازیگر زن درام در بیست و دومین جشن حافظ (۱۴۰۲) برای سریال “سرگیجه”

 

  آثار هنری

 

سینما:

– مرد بازنده (۱۴۰۰)

– هفته‌ای یک‌بار آدم باش (۱۳۹۹)

– تارا (۱۳۹۹)

– سونامی (۱۳۹۷)

– به وقت خماری (۱۳۹۶)

– بهت (۱۳۹۶)

– چهارراه استانبول (۱۳۹۶)

– لونه زنبور (۱۳۹۶)

– در وجه حامل (۱۳۹۶)

– حریم شخصی (۱۳۹۵)

– مرداد (۱۳۹۵)

– خشم و هیاهو (۱۳۹۴)

– وقتی برگشتم… (۱۳۹۴)

– داره صبح میشه (۱۳۹۳)

– محمد رسول‌الله (۱۳۹۳)

– خانه دختر (۱۳۹۳)

– این سیب هم برای تو (۱۳۹۳)

– نخودی (۱۳۸۸)

– آفتاب پشت برف (۱۳۸۷)

– درباره الی (۱۳۸۷)

– تهران در جستجوی زیبایی (۱۳۸۷)

– خاک‌آشنا (۱۳۸۶)

– شیرین (۱۳۸۶)

– پارک وی (۱۳۸۵)

– کارگران مشغول کارند (۱۳۸۴)

– زاگرس (۱۳۸۴)

– هوو (۱۳۸۴)

– مارمولک (۱۳۸۲)

 

شبکه نمایش خانگی:

– زخم کاری (۱۴۰۰)

– جیران (۱۴۰۰)

– سرگیجه (۱۴۰۱)

– زخم کاری: بازگشت (۱۴۰۲)

 

تئاتر:

– خانه بوشاسپ درازست (۱۳۹۶)

 

  تصاویر و فعالیت‌های دیگر

 

رعنا آزادی‌ور با حضور در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف و همچنین تئاتر، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در عرصه هنرهای نمایشی ایران پیدا کند. عکس‌ها و اخبار مربوط به او نیز همواره مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان قرار گرفته است.

Check Also

سردار آزمون بایر لورکوزن

بیوگرافی سردار آزمون ستاره فوتبال ایران +حواشی

شرح مختصر سردار آزمون Iranian Football Player نام انگلیسی : Sardar Azmoun متولد : ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *