بیوگرافی سردار آزمون ستاره فوتبال ایران +حواشی

شرح مختصر
سردار آزمون
Iranian Football Player
نام انگلیسی : Sardar Azmoun
متولد : ۱۱ دی ۱۳۷۳ (۱۹۹۵ ,January 1)
محل تولد : گنبد کاووس، استان گلستان
قد : ۱۸۶ سانتی متر
وزن : ۸۲ کیلوگرم
نام پدر : خلیل آزمون
وضعیت تأهل : متاهل
نام همسر : آناهیتا کریمی
تعداد فرزندان خانه پدری : ۲ فرزند (خواهری به نام سولماز آزمون دارد)
تخمین ثروت : ۸۰۰ میلیارد تومان
تعداد فرزندان : ۱ دختر به نام نوا دارد
پُست : مهاجم فوتبال
تحصیلات : لیسانس مدیریت ورزشی
شغل : فوتبالیست و فعال در رشته اسب سواری
   سردار آزمون بایر لورکوزن

شايد هر سری انتخاب افراد مشهور براى ما يكى از سخت ترين كارها باشد اما مفتخريم تا اعلام كنيم كه سردار آزمون یکی از چهره های محبوب ایرانی دنیای فوتبال حال حاضر در جهان می باشد که موفقیت های ورزشی او می تواند انگیزه‌ای برای علاقمندان به این زمینه ایجاد کند.

همانطور که در اطاعات کوتاه بالا، آمار سردار آزمون را نوشتیم، حال سوال پیش می آید که او از چند سالگی فوتبال را شروع کرد؟ باید بدانید سردار در سن ۱۴ سالگی توانست با درخشش در یک بازی فوتبال، به تیم ملی نوجوانان راه پیدا کرده و در سن ۱۷ سالگی، به عنوان یک لژیونر به کشور روسیه مهاجرت کند. این موفقیت ها نشان دهنده استعداد و تلاش بی نظیر او در زمینه فوتبال است.

سردار آزمون کیست؟ ویکی پدیا
زندگی نامه Sardar Azmoun فوتبالیست و تاجر

سردار آزمون در ۱۱مین روز دی ماه سال ۱۳۷۳ (۱۹۹۵ ,January 1) در یک خانواده ترکمن اصیل به دنیا آمد. خلیل آزمون، پدر سردار یکی از پیشکسوت ها و مربی های ورزش والیبال بوده و مادر او خانه دار است و همچنین او یک خواهر بزرگتر از خودش به نام سولماز آزمون دارد که متاهل می باشد. مادر سردار می گوید: نام پسرم را قبل از تولدش پژمان انتخاب کرده بودیم اما پدربزرگ سردار پیشنهاد داد نامش را سردار بگذاریم تا در آینده مانند اسمی که دارد، رهبری شایسته برای مسیر زندگی‌اش باشد.

سردار از کودکی تحت تاثیر شغل پدرش به ورزش والیبال علاقمند شد و تا ۱۴ سالگی به طور حرفه ای این ورزش را ادامه داد.

سردار آزمون قرار بود به دنیا نیاید!

سردار در مصاحبه خود با پژمان جمشیدی گفت: “قبل از به دنیا آمدنم دکترها به مادرم گفته بودند که من به دلیل کم خونی شدید زنده نمی مانم و به احتمال زیاد تولد موفقیت آمیزی نخواهم داشت اما من صحیح و سالم به دنیا آمدم و هیچ مشکلی نداشتم.

سال ها بعد در فرودگاه آن دکتر را دیدیم و مادرم سراغ او رفت و به شوخی گفت آقای دکتر این همان پسری است که قرار بود به دنیا نیاید!”

sardar azmon

سردار آزمون ستاره والیبال یا فوتبال؟

سردار آزمون در اوایل ۱۴ سالگی به تیم ملی نوجوانان والیبال زیر ۱۵ سال ایران دعوت شد و قصد داشت به مسابقات آسیایی که در شهر ارومیه برگزار می شد، برود. اما در این حین آقای کاکا لاچین (مدیر مدرسه فوتبال شهر گنبد کاووس) با وی تماس می گیرد و می گوید در تیم فوتبالشان یک نفر برای تکمیل شدن کم دارد و از او درخواست می کند که به باشگاه عقاب بپیوندد.

تیم سردار در این بازی موفق می شود ۱۱ گل به ثمر برساند که ۱۰ گل از این تعداد برای او بوده است. بعد از درخشش سردار در بازی فوتبال، تیم فوتبال نوجوانان اتکای گرگان تشکیل شد و سردار در ترکیب این تیم حضور داشت. او کماکان در تیم اتکای گرگان نیز درخشید و در سه بازی توانست ۹ گل بزند و به تیم ملی فوتبال نوجوانان دعوت شد.

یادداشت مهم!

آزمون اعتراف می کند همه این اتفاقات عجیب به طور معجزه آسایی فقط در طول یک سال اتفاق افتادند و سرنوشت او رقم خورد. این بازیکن ترکمن توسط زنده یاد کاکا لاچین، آقای جواد عزیزی و استاد سیدی عزیز استعداد یابی شد!

جوان ترین لژیونر روسیه

سردار در ژانویه ۲۰۱۳ هنگامی که در تیم فوتبال سپاهان بازی می کرد و همزمان تیم های محبوب استقلال و پرسپولیس خواهان او بودند، از طرف باشگاه تیم فوتبال روبین کازان (FC Rubin Kazan) کشور روسیه پیشنهادی برای قرارداد موقعیت لژیونری دریافت کرد. گفته می شود این سریع ترین موفقیت یک فوتبالیست در تاریخ فوتبال ایران بوده است.

تحصیلات سردار آزمون

سردار تحصیلات ابتدایی خود را در یکی از مدرسه های شهر سیرجان و مقطع راهنمایی‌اش را در کرمان به اتمام رساند. او پس از پیوستن به تیم فوتبال روبین کازان، تصمیم گرفت در دانشگاه در رشته مدیریت ورزشی تحصیل کرد اما پس از مدتی از این رشته انصراف داد تا بهتر بتواند روی حرفه فوتبال خود تمرکز کند.

سردار آزمون - رم

سرعت باورنکردنی پیشرفت سردار آزمون

آزمون در ۵ ژوئیه ۲۰۱۳ به عنوان نیمکت نشین تیم روبین کازان در بازی مقابل تیم یاگودینا (FK Jagodina) حضور داشت که در دقیقه ۷۳ پس از تعویض، به زمین بازی رفت تا اولین بازی بزرگسالان خود را تجربه کند.

این مقاله را حتما بخوانید:  بیوگرافی امیر شکرگزار قهرمان بدنسازی و پرورش اندام

پس از آن، او تصمیم گرفت به تیم پرسپولیس بپیوندد اما همچنان به عنوان یک بازیکن تازه کار و بی تجربه شناخته می شد. سردار در ۶ اکتبر ۲۰۱۳ به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۷۶ وارد زمین شد که توانست یک گل و پاس گل به سوابق موفق خود اضافه کند.

در ژوئیه ۲۰۱۴ تیم آرسنال (Arsenal Football Club) یک قرارداد ۲ میلیون پوندی به سردار آزمون ۱۹ ساله پیشنهاد کرد که این امر باعث جلب توجه تیم های محبوب دیگر شد اما باشگاه روبین کازان از طریق سایت رسمی خود به هوادارن این ستاره فوتبال اعلام کرد که سردار قرارداد خود را با این تیم تمدید کرده است.

کناره گیری آزمون از تیم ملی فوتبال ایران

در سال ۲۰۱۸ بعد از اتمام جام جهانی، به دلیل انتقادهای شدید و غیر فوتبالی هواداران و فحاشی حاضران به مادرش، تصمیم گرفت از تیم ملی فوتبال به طور موقت کناره گیری کند.

او در مصاحبه با مجری برنامه نود، آقای میثاقی می گوید: ” با اینکه سن کمی داشتم و برای کناره گیری خیلی زود بود اما شرایط جسمی مادرم خوب نبود و بعد از حمله بی رحمانه یک‌سری افراد که برای مادرم الفاظ رکیک استفاده کرده بودند، به خودم قول دادم کنار مادرم باشم”

همچنین او افزود: “از من به عنوان کسی که تنها آرزویش پوشیدن لباس تیم ملی است، یاد می کنند اما تنها آرزو و عشق من خانواده ام می باشد”

سردار آزمون چقدر پول می گیرد؟ قرارداد های سردار

آزمون در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرد که هیچوقت بند قرارداد های خود را لو نمی دهد و حتی به خانواده خودش نیز نمی گوید زیرا معتقد است این یک مسئله شخصی و محرمانه برای یک فرد می باشد و لزومی ندارد ثروت خود را فاش کند. با این حال خیلی ها از او می پرسند ثروتش چقدر است؟

طبق یافته های تیم تحریریه ایران بیوگرافی، مبلغ قرارداد سردار آزمون برای سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ رقم ۲.۶ میلیون یورو تخمین زده می شود.

سردار آزمون - رم

ازدواج سردار آزمون با آناهیتا کریمی + عروسی

در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ مربی تیم فوتبال تراکتور سازی، آقای قربان بردیف در مصاحبه خود به طرفداران اعلام کرد که مراسم عروسی سردار آزمون برگزار شده است.

آناهیتا کریمی همسر سردار آزمون، متولد ۲۱ آذر ۱۳۷۱ در تهران است. او تحصیلات دانشگاهی خود را با رشته مدیریت آغاز کرده و پس از مدتی برای تحصیل در رشته بیوتی به کشور فرانسه مهاجرت کرد.

سردار آزمون قبلا در برنامه دورهمی به مجریگری مهران مدیری، اعلام کرده بود که قصد ازدواج دارد. او بارها علاقه خود را به آناهیتا کریمی ابراز کرده بود و طرفدارانش می دانستند که به زودی خبر ازدواج آن ها به گوش خواهد رسید.

نوا دختر بچه سردار آزمون

در ۴ مهر ۱۴۰۲، سردار آزمون در استوری اینستاگرامش اعلام کرد که فرزندش به دنیا آمده و دختر است. همچنین او و همسرش نام دخترشان را نوا انتخاب کردند.

سردار آزمون و همسرش

حواشی سردار آزمون با دختر روسی

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ یکی از سایت های روسی در اخبار خود اعلام کرد که دختری به نام آلیا یک فرزند به دنیا آورده است و ادعا می کند پدر فرزندش سردار آزمون می باشد!

این خبر زمانی منتشر شد که سردار آزمون در اوج فعالیت های خود به سر می برد و عده‌ای خبر را این‌گونه تعبیر کردند که روسیه نمی خواهد سردار به تیم های محبوب بپیوندد. وکلای آلیا سرسختانه پیگیر این پرونده بودند و خواهان ۲۵ درصد از درآمد آزمون بودند.

در نهایت طبق اخبار نه چندان واضح، سردار و وکلای قانونی آلیا به توافق رسیدند و این نشان می دهد که اخبار منتشر شده صحت داشته اند و سردار پدر آن فرزند بوده است.

علاقه سردار به اسب سواری

سردار همیشه به علاقه‌اش برای سوارکاری اشاره می کند و حمایت های او از اسب سواران و مسابقات اسب سواری نشان می دهد به شدت پیگیر این ورزش است.

او سه اسب به نام های ژیوانا، سریک و راتیکا در ایران دارد که در مسابقات کورس گنبد شرکت می کنند.

حمایت های مردمی و فعالیت خیرخواهانه سردار

سردار در نوامبر سال ۲۰۲۳ قبل از شروع فصل جدید فوتبال، تمامی هزینه های برگزاری مسابقات دوچرخه سواری زنان را بر عهده گرفت. بعد از آن، خبر اقدام تحسین برانگیز دیگر او نیز پخش شد که او تمامی هزینه های خانم پریسا مجنونی را برای شرکت در رقابت های دوچرخه سواری متقبل شده است.

پریسا مجنونی در مسابقات ماده تایم تریل (رقابت های بیست کیلومتری در ترکیه) موفق شد به رتبه تاریخ سازی در این رقابت ها دست یابد و رتبه سوم و مدال برنز را از آن خود کند.

رنگ قرمز روی صورت سردار نشانه چه بود؟

سردار آزمون مهاجم ایرانی در بازی مقابل تیم اودینزه به همراه بازیکنان تیمش علامتی به رنگ قرمز بر روی صورت خود داشتند که نشان از اعلام همبستگی مردان علیه خشونت های خانگی علیه زنان است.

اعتراض سردار آزمون به صداوسیما

در آذر ماه سال ۱۴۰۲، در برنامه ای که به مناسبت شب یلدا پخش می شد، مهمانی حضور یافت که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با عنوان “واقعیه یا کیکه” به شهرت رسیده بود.

آزمون طی انتقاد اعتراضی به این برنامه در استوری اینستاگرام خود، صدا و سیما را مورد حمله قرار داده و گفت به شعور مردم توهین نکنید! بهتر بود یک نوجوان یا جوان مستعد و موفق را دعوت می کردید زیرا مفهوم الگوسازی در جوانان ما از بین می رود.

راه های ارتباطی

پیج اینستاگرام آزمون : sardar_azmoun

توییتر آزمون: SAzmoun

Check Also

ترانه علیدوستی بازیگر

بیوگرافی ترانه علیدوستی / زندگی شخصی و حرفه ای، فیلم ها + عکس

ترانه علیدوستی از چهره های سرشناس کشورمان در دنیای بازیگری است. در ادامه با این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *