۹ دلیل که چرا قهوه برای شما مفید است

آه، قهوه چه در راه رفتن به محل کار، یک لیوان مسافرتی را روی آن قرار دهید یا بعد از کلاس چرخش برای سوخت‌گیری با یک لاته لاغر بیرون بروید، تصور یک روز بدون آن سخت است. کافئین شما را خوشحال می‌کند، و چیزی فوق‌العاده آرامش‌بخش در نوشیدن یک فنجان جو وجود دارد. اما آیا نوشیدن قهوه برای شما مفید است؟

قهوه با کیفیت

خانه به دوش – خبر خوب: پرونده قهوه قوی تر از همیشه است. مطالعه پشت سر هم نشان می‌دهد که می‌توانید بیشتر از آنچه فکر می‌کردید از نوشیدنی صبحگاهی مورد علاقه‌تان دریافت کنید: قهوه مملو از موادی است که ممکن است به محافظت در برابر بیماری‌های رایج در زنان، از جمله بیماری آلزایمر و بیماری قلبی کمک کند.

وقتی به قهوه فکر می کنید کافئین اولین چیزی است که به ذهنتان خطور می کند. کارشناسان تغذیه از دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز می گویند، قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و سایر مواد فعال است که ممکن است التهاب داخلی را کاهش داده و در برابر بیماری ها محافظت کند.
اسموتی لاته کدو حلوایی سرد

مهمترین فواید نوشیدن قهوه برای سلامتی چیست؟

دم کرده شما مزایایی فراتر از افزایش انرژی به شما می دهد. در اینجا مهمترین روش هایی که قهوه می تواند بر سلامت شما تأثیر مثبت بگذارد آورده شده است:

می توانستی بیشتر زندگی کنی

مطالعات اخیر نشان داده است که افرادی که قهوه می نوشند کمتر در معرض مرگ ناشی از برخی از علل اصلی مرگ در زنان هستند: بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، دیابت و بیماری کلیوی.
بدن شما ممکن است گلوکز (یا قند) را بهتر پردازش کند.

این تئوری پشت مطالعاتی است که نشان می دهد افرادی که قهوه بیشتری می نوشند کمتر به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند.
کمتر احتمال دارد به نارسایی قلبی مبتلا شوید.

نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه در روز ممکن است به جلوگیری از نارسایی قلبی کمک کند، زمانی که قلب ضعیف در پمپاژ خون کافی به بدن مشکل دارد.

کمتر احتمال دارد به بیماری پارکینسون مبتلا شوید.

کافئین نه تنها با احتمال کمتر ابتلا به بیماری پارکینسون مرتبط است، بلکه ممکن است به افرادی که این بیماری را دارند کمک کند تا حرکات خود را بهتر کنترل کنند.

کبد شما از شما تشکر خواهد کرد

به نظر می رسد هم قهوه معمولی و هم بدون کافئین اثر محافظتی روی کبد شما دارند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که قهوه می نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند، احتمال بیشتری دارد که سطح آنزیم کبدی در محدوده سالم داشته باشند.
DNA شما قوی تر خواهد شد.

قهوه برشته تیره شکستگی در رشته های DNA را کاهش می دهد، که به طور طبیعی اتفاق می افتد، اما اگر توسط سلول های شما ترمیم نشود، می تواند منجر به سرطان یا تومور شود.
احتمال ابتلای شما به سرطان روده بزرگ بسیار پایین خواهد آمد.

از هر ۲۳ زن یک نفر به سرطان روده بزرگ مبتلا می شود. اما محققان دریافتند افرادی که قهوه می‌نوشند – بدون کافئین یا معمولی – ۲۶ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان کولورکتال هستند.

خوردن قهوه
ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهید.

تقریبا دو سوم آمریکایی هایی که مبتلا به آلزایمر هستند زن هستند. اما کافئین موجود در دو فنجان قهوه ممکن است محافظت قابل توجهی در برابر ابتلا به این بیماری ایجاد کند. در واقع، محققان دریافتند که زنان ۶۵ ساله و بالاتر که دو تا سه فنجان قهوه در روز می نوشند، کمتر به زوال عقل مبتلا می شوند.
احتمال سکته مغزی را ندارید.

برای زنان، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز با کاهش خطر سکته مغزی مرتبط است که چهارمین علت مرگ در زنان است.

نوشیدن روزانه چقدر قهوه برای زنان بی خطر است؟

درست است، شما می توانید چیزهای بسیار خوبی داشته باشید. مصرف بیش از حد قهوه کافئین دار می تواند شما را عصبانی کند و باعث شود:

افزایش ضربان قلب
افزایش فشار خون
اضطراب
مشکل در به خواب رفتن

بنابراین، چه مقدار قهوه برای نوشیدن همه فواید، اما اجتناب از عوارض جانبی بهینه است؟

طبق دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها، نوشیدن سه تا پنج فنجان قهوه در روز با حداکثر مصرف ۴۰۰ میلی گرم کافئین برای اکثر زنان بی خطر است. (محتوای کافئین بسته به نوع قهوه می تواند متفاوت باشد، اما یک فنجان ۸ اونسی متوسط ۹۵ میلی گرم دارد.)

اما اگر باردار یا شیرده هستید، قوانین متفاوت است. قبل از افزودن کافئین به رژیم غذایی خود با پزشک متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید. اگر قهوه باعث عصبانیت شما می شود، مراقب باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید: تحمل کافئین برای همه متفاوت است. هنوز هم می توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه در روز یا حتی بدون کافئین، برخی از مزایای بالقوه سلامتی را دریافت کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که آنچه به قهوه خود اضافه می کنید می تواند تفاوتی در میزان سالم بودن نوشیدنی ایجاد کند. به جای مصرف خامه و شکر، سعی کنید تا دو قاشق غذاخوری شیر، جایگزین شیر یا نصف نصف آن را اضافه کنید و از ادویه ها و طعم دهنده های طبیعی شیرین استفاده کنید. سعی کنید ¼ قاشق چایخوری از مواد زیر را برای طعم بیشتر هم بزنید:

عصاره وانیل
هل
دارچین
پودر کاکائو

در حالی که قهوه بخشی لذت بخش از سبک زندگی شماست، عوامل دیگری نیز وجود دارند که تاثیر بیشتری بر سلامت شما می گذارند، مانند خوردن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش و حفظ وزن سالم. اما نوشیدن قهوه افزودنی لذت بخش به آن عوامل کلیدی سلامت است.
دستور پخت سریع و سالم قهوه
اسموتی لاته ادویه کدو حلوایی سرد

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یک سس ایجاد شود

نوشیدنی با الهام از غیر عادی استفاده از کدو تنبل واقعی فیبر مفیدی را اضافه می کند.

۱ فنجان قهوه
½ فنجان شیر دلخواه (مانند شیر بادام با طعم وانیلی شیرین نشده، شیر بدون چربی یا ۱ درصد)
۲ قاشق چایخوری ادویه پای کدو تنبل (یا ½ قاشق چایخوری از هر دارچین، جوز هندی، زنجبیل و فلفل دلمه ای آسیاب شده)
۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
½ فنجان کدو تنبل ساده کنسرو شده
۴ تکه یخ

سعی کنید تا جایی که می توانید شکر اضافه شده را محدود کنید! اگر باید شیرین کننده اضافه کنید، شربت افرا خالص را به مقدار کم امتحان کنید – با ۱ قاشق چایخوری شروع کنید.

Check Also

کم آبی بدن

علائم کم آبی بدن

خانه به دوش – کم آبی زمانی اتفاق می افتد که بدن آب و املاح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *